torsdag 12 januari 2012

Sen så kom snön







Jag var nog den som saknade snön mest av alla jag känner tror jag. Men sen någon gång den sista veckan kom det snö och jag var överlycklig. Varför jag älskar snön vet jag inte. Det finns inte många som fattar varför jag gillar vintern mer än sommaren, jag åker inte slalom eller något så jag har ingen direkt anledning varför jag vintern ligger mig så nära hjärtat.

I mellandagarna åkte jag och en vän till min stuga där det var över 1 meter snö. Så det första vi gjorde var att klä på oss varma vinterkläder och gick ut och sprang runt i snön med min hund som små barn. Vi körde även en massa skoter och skottade riktigt mycket snö. Jag hade väldigt roligt och jag hoppas att det kommer mer snö till julen 2012. Den lilla snön som var höll sig till nyår också.

/Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar