måndag 9 januari 2012

Julavslutningen på Midgård









Min första jul på Midgård.
Under mina år på Ersäng har julavslutningarna bestått av att kören sjunger någon enstaka låt, sen tar lärarna över scenen och sjunger en låt där dom har gjort om texten. Efter det håller rektorn ett alldeles för långt och tråkigt tal.
Så när avslutningsdagen kom så var jag jättetaggad på vad som skulle hända, allt jag räknade med var att det skulle spelas musik. Dörrarna öppnades och alla elever i kön började pressa sig mot ingången till Valhalla. När det var min tur att gå genom dörrarna förstod jag först ingenting. Varför hängde det en massa jackor där? Dom var ju bara i vägen. Sen när jag kom in och jag såg lycktstolpen och bävrarna förstod jag vart jag verkligen var. Vi hade pressats genom garderoben in till Narnia.

Det börjar med att den Vita Häxan håller ett tal, sen kommer Benjamin Syrsa in och pressenterar första "programmet". Lady kommer in ensam och blir serverad, utan Lufsen. Sedan springer Baloo in och allt blir kaos, men på ett väldigt bra och komiskt sätt.

Vi får också se dansuppvisningar från både ettor och tvåorna och höra en instrumental låt från blås och stråkorkestern! Jag har fått uppleva världens mysigaste julavslutning. Nu ser jag fram emot sommaravslutningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar