måndag 9 januari 2012

Min bästa julklapp

En av de saker jag önskade mig allra mest var en stålsträngad gitarr. Förutom foto så är musik ett av mina stora intressen och jag började spela gitarr för ungefär ett år sedan. Den gitarr jag spelat på hittills köpte jag begagnad av min kusin och den är just en nybörjargitarr med plaststrängar. Men en gitarr med plaststrängar låter inte lika bra som en med stålsträngar och därför önskade jag mig en ny. Men jag trodde aldrig att jag skulle få någon. En gitarr är ju inte så lätt att gömma och jag borde ha upptäckt ett så stort paket.
När jag klev upp på julaftonens morgon hade jag därför inga större förväntningar. Jag hade koll på julklappshögen och paketen med mitt namn på var inte särskilt många. Så när Mamma sa att jag skulle få ett paket på morgonen blev jag lite tveksam. Jag ville nog gärna spara dom paket jag hade till kvällen. Det jag hade tänkt att du skulle få ligger inte bland julklapparna, säger Mamma. Jag tänkte att du skulle få leta reda på det.
Så jag satte igång att leta. Efter ett tag när jag kom in i Mammas sovrum så får jag veta att det bränns. Jag lägger mig ner och kikar under sängen och där ser jag en stor kartong som det står YAMAHA på. Yes! Där ligger en alldeles ny, jättefin gitarr, jag gillar den verkligen!
Tack Mamma!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar