måndag 9 januari 2012

Det blev vinter





Det blev bara 2 bilder i detta inlägg för den enda som ville ställa upp på ett foto var min kära bror. Han bor i Stockholm annars men vid jul kommer han alltid hem och firar den med oss. Det har blivit en tradition att Johan som han heter och hans tjej kommer över till oss vid 12 mitt på dagen och äter julgröt. Sen vid 15.00 så dricker vi glögg och kollar på Kalle Anka .

Vid fyra så säger vi hejdå till Marie som hon heter och då brukar jag och min bror alltid kolla på en film tills vi ska äta julbord vid kl 18.00. Efter maten brukar jag och min bror fortsätta kolla på film tills klockan slår 20.00 då tomten(min pappa) kommer och delar ut paketen som ligger under granen. Efter att alla paket är öppnade fortsätter kvällen till klockan 22.00 ungefär. Då kör vi hem min bror till Marie och vi åker sedan till kyrkan för att gå på midnatts mässa.


/julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar